Λόγια Οσίου Εφραίμ του Σύρου..

Η συνείδηση έχει γνώρισμα να απωθεί την παρείσακτη κολακεία, επειδή συχνά η αμαρτία προσφέρεται αδιάντροπα .

 χειρότερο δέσιμο από την τύφλωση που προξενείται από την αμαρτία , ούτε χειρότερη αλυσίδα από την βλάβη της όρασης , διότι η ψυχή βρίσκεται στο σκοτάδι της αμαρτίας και έχει φυλακισθεί δεμένη με αλυσίδα .Καθώς βρίσκεται μέσα σε σκοτεινή φυλακή , αγνοεί ότι βαδίζει μέσα σε άγνοια .Είπε και σε άλλο σημείο ο ψαλμός :<<Δεν γνωρίζουν , ούτε αντιλαμβάνονται .Βαδίζουν μέσα στο σκοτάδι>>.(Ψαλμ.81,5)

Διότι η άγνοια είναι τόπος φυλακής, που εύκολα βάζει στα δεσμά την ψυχή .Και ο Απόστολος Παύλος έχει πει ,ότι ο Θεός μας μετέφερε από την εξουσία του σκότους στη βασιλεία του Υιού του.(Κολ.1,13).Διότι η ανθρωπότητα ήταν κλεισμένη σαν μέσα σε σκοτάδι εξαιτίας της άγνοιας του Θεού. Έλουζε με δάκρια το κρεββάτι του ο Δαβίδ που στέναξε. Ο ίδιος άλλωστε είπε :<<Κοπίασα με τον στεναγμό μου>>. (Ψαλμ.6,7).Κόπος μάλιστα του στεναγμού το πλήθος των δακρύων , κόπος του στεναγμού είναι ο πόνος της καρδιάς .Λοιπόν έδειξε ότι και τα δάκρυα πληθαίνουν καθώς προχωρούν οι στεναγμοί. Διότι όταν δει ο αντίπαλος ότι νικιέται , υπαγορεύοντας την απελπισία σ ’εκείνους που ασεβούν , βάζει κρυφά σε ενέργεια άλλον τρόπο . Παρακινεί με κολακείες να παραμείνουν στα πάθη , και τους κατευθύνει στις πιο αισχρές πράξεις .Πάλι όμως η μετάνοια εναντιώνεται σ ‘ αυτόν και εξαφανίζοντας την κολακεία από την συνείδηση .Κεντρίζει την συνείδηση , χτυπά τον λογισμό ,για να ξυπνήσει την ψυχή που κοιμάται .Διότι η κολακεία ταράζει την συνείδηση, γίνεται νέφος εναντίον της , και στέκεται εμπόδιο στην προσέλευση της στον Θεό.

Με την παράταση του χρόνου υπερισχύει η συνείδηση, διότι ή όταν φοβήθηκε μέσα στο σκοτάδι, ελέγχει τον άνθρωπο ή ότι υποφέρει αυτό εξαιτίας των αμαρτιών-διότι η Γραφή λέει:.

(Παροιμ.28,1)και επίσης :(Παροιμ.28,1),ο ασεβής όμωςφεύγει και από τη σκιά του.Και ο νόμος λέει:(Λευϊτ.26,36/επάξω δουλείαν).
Ή όταν φοβήθηκε μέσα σε πλοίο , που συνταράχθηκε από το σάλο των κυμάτων, του θυμίζει πάλι την ασέβεια του, η’ όταν φοβήθηκε μέσα σε σεισμό, του παρουσιάζει τις παρανομίες του, η’ όταν έμεινε μόνος μέσα στον δρόμο , το αποδίδει στα πάθη του.
Τελικά ,αν δεν επιστρέψει, τον ελέγχει όταν πέσει σε αδυναμία και αρρώστια σωματική, ώστε να υποσχεθεί αυτός στον Θεό, εξαιτίας της αγάπης του για τη ζωή, αυτά που συντελούν στην ανατροπή της αμαρτίας.Επειδή φοβάται να πεθάνει, εξαιτίας της ευχάριστης ζωής, ανέχεται  να κεντρίζεται από την συνείδηση και τρέχει στην μετάνοια που μεσιτεύει ανάμεσα στον Θεό και στούς ανθρώπους.Αν δεν φαινόταν σ’αυτόν ευχάριστη η παρούσα ζωή , θα υποτιμούσε τη σπουδαιότητα της μετάνοιας.Αλλά επειδή θέλει να ζει ακόμη και επειδή φοβάται τις ταλαιπωρίες ,επιστρέφει στο Θεό, για να ζήσει περισσότερα χρόνια.

Έτσι έπαθε ο νεώτερος γιός που αναφέρει το Ευαγγέλιο(Λουκ.15,11κ.ε) ,ο οποίος πήρε την  κληρονομιά από τον πατέρα και αναχώρησε σε μακρινή χώρα.Ζούσε άσωτα αισχρές απολαύσεις , κατασπατάλησε όλα όσα του είχαν μείνει και δεν μπόρεσε έστω και λίγο να υποφέρει την μοναξιά.Διότι η μετάνοια χρησιμοποιώντας την ευχαρίστηση της προηγούμενης ζωής, την έστρεψε σε έλεγχο.Διότι η φτώχεια δεν προήλθε από την περίσταση, αλλά από την εξαπάτησή του από κάποιον εχθρό.Ποθούσε δηλαδή τη ζωή, που την χαρακτήρισα ποθητή,αλλά επειδή δεν μπορούσε να υποφέρει τις δυσκολίες, δέχθηκε τον έλεγχο της συνείδησης.Η μαλθακότητα της ζωής του λοιπόν ,έγινε αιτία για την καταστροφή.Η αθλιότητα της φτώχειας τον οδήγησε ,και χωρίς να το θέλει στην ευσέβεια.
Τι λέει ο νεώτερος γιός;(Λουκ.15,18) Ώ τι σοφή μετάνοια!Ώ τι έμπειρη οικονομία!

Διότι είτε μακροθυμεί αυτή ,είτε παραβλέπει,είτε παροτρύνει , τηρεί άβλαβο εκείνον που την έχει!
Ότι και το να παραδέχεται κανείς τους αισχρούς λογισμούς και να μη τους απομακρύνεις αμέσως, όπως επίσης και το να βλέπει κανείς περίεργα και να λαλεί ή να ακούει αισχρά είναι άξια τιμωρίας.
Η συγκατάθεση (στον αισχρό λογισμό) τιμωρείται το ίδιο με την πράξη. Το πνεύμα της πορνείας μας επιτίθεται με πολλούς και διαφόρους τρόπους, γι’ αυτό πρέπει πάντοτε να προσέχουμε...
Ένας Γέρων είπε: αν πορνεία πολεμεί το σώμα σου ή την καρδιά σου, εξέτασε να μάθεις από που κινήθηκε ο πόλεμος εναντίον σου και διορθώσου. Είτε από ύπνο, είτε από υψηλοφροσύνη, ή αν θεωρείς τον εαυτό σου καλύτερο από άλλον, ή αν κατέκρινες κάποιον που αμάρτησε, διότι χωρίς αυτά ο άνθρωπος δεν πολεμείται από την πορνεία.
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.